Op jonge leeftijd speelde ik al meerdere typen saxofoon, in plaatselijke muziekverenigingen en bigbands. Ik studeerde saxofoon en hafabra-directie. Later volgden studies Schoolmuziek en Lichte Muziek en volgde ik een master Compositie/arrangeren en behaalde ik de akte Docent Muziek. Thans werkzaam als docent saxofoon en docent muziek en actief als dirigent, workshopleider en arrangeur.
De kinderen experimenteren met afvalmateriaal en leren goed luisteren naar de geluiden die hier uit kunnen worden gehaald. Zo wordt duidelijk dat afvalmateriaal kan leiden tot geweldige muziek.
• Les 1: ter inspiratie: bijv. de slagwerkgroep Stomp en de Wereldband laten zien hoe groot de verscheidenheid is aan geluiden die je met koffiebekertjes kunt maken. Welke instrumenten kunnen we hiervan maken?
• Les 2 en 3: verdieping: instrumenten maken en testen. Muziek maken m.b.v. ritmekaarten en zingen: bijv. Rommelruimrocker (Eigen-Wijs), liedjes uit de musical de Afvalboot en Vuilnisman aan Zee (SchoolTV). Tot slot presenteren we de “afval’-composities.
Verbinding met schoolthema’s: muziek, wereldoriëntatie, creatieve vakken
K&C-vaardigheden: creëren, presenteren, onderzoeken, open houding, samenwerken
Kerndoelen: 54, 55 en 56
Doelgroep: groep 6-8
Groepsgrootte: in overleg
Duur: 3 lessen van 1 uur
Locatie: op school
Kosten: €195,- (€65,- per lesuur)
Periode: in overleg met de school