Wil je eens wat anders proberen?
Kom werken met klei, mozaïek, glas of iets anders uit mijn voorraadkast (stof, hout, stenen, draad, papier en vele soorten restmaterialen). Ik verzorg workshops, (korte) cursussen, schoolprojecten, teamuitjes, vergaderingen met een creatief tintje, verjaardagsfeestjes etc. Heb je zelf een wens of idee? Neem dan contact op, er zijn vele mogelijkheden en in mijn creatieve netwerk zitten veel verschillende talenten.
Voor scholen (PO en VO) maak ik graag een aanbod op maat compleet met leerlijn en leerdoelen. De wensen en mogelijkheden van de betreffende school staan daarbij centraal.
Wie ben ik?
Mijn naam is Laure Spriensma. Prutsen en priegelen met van allerlei materiaal heb ik mijn hele leven al gedaan. Mijn handen stonden nooit stil. Zo rond 1990 ben ik begonnen met boetseren. In 2008 kreeg ik mijn eigen ovens en sinds 2010 geef ik zelf cursussen en workshops. Van keramiek is het een klein stapje naar mozaïek: werken met geglazuurde keramiekstukjes en glas. Nog een stapje verder en we werken met glas (glasfusing/glasfusion). Daarmee ben ik nu flink aan het experimenteren.
Naast klei, mozaïek en glas gebruik ik nog met vele andere materialen en technieken: stof, hout, stenen, draad, papier en vele soorten restmaterialen (waardevol afval). Ook werk ik graag samen met verschillende creatieve collega’s.
Het ontwikkelen van creativiteit vind ik heel belangrijk voor jong én oud(er). Het is één van de zogenaamde “21st century skills”. Daarom ben ik een groot voorstander van zoveel mogelijk prutsen en priegelen: geïnspireerd raken en je eigen idee uitwerken. Ik help je daarbij.
Wat kun je doen?
De naam van mijn werkplaats/atelier is StreekAtelier Luinjeberd. Onder deze titel kun je hier (of op locatie) experimenteren en vrij werken. Maar als dat nog te lastig is, geef ik je natuurlijk net zo makkelijk een duidelijke opdracht ;-). Kijk op mijn website voor de mogelijkheden.
Voor scholen (PO en VO) maak ik graag een aanbod op maat compleet met leerlijn en leerdoelen. De wensen en mogelijkheden van de betreffende school staan daarbij centraal.