Hoi! Ik ben Martijn Reitsema, fulltime muzikant met een passie voor alles wat met muziek te maken heeft.
Of ik nu op het podium sta, piano- en keyboardlessen geef, muziek componeer of opneem, ik geniet ervan mijn werk zo afwisselend mogelijk te houden. Dit houdt het niet alleen interessant, maar helpt me ook om een betere muzikant en docent te zijn.
Op jonge leeftijd begon ik al met een klein keyboardje en probeerde ik alles na te spelen wat ik op de radio en TV hoorde. Toen ik op de middelbare school kwam, belandde ik al snel in mijn eerste band, en vanaf dat moment wist ik zeker dat ik met muziek verder wilde. Rond mijn 14e begon ik echt op te treden. Dit leidde al snel tot het schrijven van mijn eigen songs, het winnen van competities, het opnemen in studio’s en zelfs een tour door Zuid-Oost Azië.
Uiteindelijk ben ik gaan studeren aan de Rockacademie van de Fontys Hoge School voor de Kunsten in Tilburg. Gedurende vier jaar kon ik me hier volledig richten op mijn praktische, theoretische en persoonlijke ontwikkeling als muzikant. Tijdens mijn opleiding kwam ik in contact met allerlei genres, van klassiek tot funk en verder, wat mijn liefde en respect voor alle stijlen van muziek alleen maar heeft versterkt.
Inmiddels ben ik al meer dan 20 jaar actief als pianist en toetsenist in verscheidene bands. Gedurende deze tijd heb ik op honderden dorps- en bedrijfsfeesten, bruiloften, festivals en poppodia gespeeld, en sta ik nog steeds voortdurend op het podium.
Enkele bands waarin ik gespeeld heb zijn: Stageline Exposure, KiM Stolker Band (finalist Popstars), Useless Loop (Rockacademie), Dik In Orde
Sinds 2010 ben ik actief als docent piano en keyboards, evenals bandcoach. Ik geef les bij Elzer Educatie in Drachten en Leeuwarden, bij Ateliers Majeur in Heerenveen, als freelancer, en als muziekdocent in het voortgezet en basisonderwijs.
Muzieklessen zouden volgens mij moeten draaien om jouw persoonlijke interesses en wat jou inspireert. Met mijn jarenlange ervaring als professionele muzikant en docent, en mijn kennis van uiteenlopende stijlen zoals klassiek, pop, R&B, jazz en funk, help ik je graag verder!
Of je nu graag op het podium wilt staan, naar het conservatorium wilt of gewoon voor je plezier wilt spelen, vanaf de eerste les kijken we samen naar jouw doelen en werken we aan de muziek die jij leuk vindt.
Mijn leerlingen ontwikkelen zelfvertrouwen, schrijven hun eigen muziek, beheersen een uitstekende techniek, behalen prachtige examenuitslagen en beleven veel plezier aan het spelen met andere muzikanten. Ze spelen zowel jazzy nummers en popsongs als werken van de grote klassieke meesters.
Mijn Visie als docent:
Ik streef ernaar om muzieklessen te geven die niet alleen leerzaam, maar ook leuk, motiverend en inspirerend zijn. In mijn lessen ligt de nadruk niet alleen op techniek, maar ook op het plezier van spelen en het ontwikkelen van een blijvende passie voor muziek.
Het is voor mij essentieel om aandacht te hebben voor de persoonlijkheid en behoeften van elke leerling, en ik zet me in om ervoor te zorgen dat iedereen zich gehoord en tevreden voelt. Daarnaast blijf ik mezelf voortdurend ontwikkelen en onderzoek ik nieuwe methodes om mijn lessen actueel en boeiend te houden.
Ik geloof dat lessen inspirerend moeten zijn en dat leerlingen vol vertrouwen en enthousiasme piano zouden moeten leren spelen. Mijn programma is uniek en wordt continu aangepast aan de wensen en doelen van elke leerling. Mijn leerlingen vormen mijn grootste bron van inspiratie om mezelf als docent steeds verder te verbeteren