Natuur in de stad met ecokathedralen | Stichting Tijd

Stichting TIJD De Stichting TIJD is in 2001 opgericht door Louis G. Le Roy en zijn vrouw Inge Le Roy. Het doel van de stichting is dat de ecokathedralen in Mildam en Heerenveen zich eindeloos door kunnen blijven ontwikkelen. Ecokathedraal Een ecokathedraal is een plek waar mens, plant en dier eindeloos met elkaar samenwerken, zonder […]
Cultuur & Klas 2025-2026 magazine

Daar is hij dan! Het nieuwe cultuurmenu ‘Cultuur & Klas’. Dit cultuurmenu is bedoeld voor het primair in de gemeente Heerenveen voor het schooljaar 2025-2026. Het aanbod in het menu sluit aan bij de kerndoelen en thema’s van het onderwijs in de gemeente. Zo kunnen de leerlingen komend schooljaar volop kijken, maken, spelen, doen, onderzoeken, […]
Veen en vuur | NME de Naturij

NME de Naturij verzorgt lessen over natuur, duurzaamheid en landschap in de omgeving. Het doel is om kinderen via concrete leerervaringen te stimuleren om over hun eigen omgeving en over duurzaamheidsthema’s als biodiversiteit, klimaat, afval en energie na te denken. Achtergrond: • De vrijwilligers hebben allen affiniteit met kinderen • Vaak al jaren ervaring met […]
Dit was de plastic tijd | NME de Naturij

NME de Naturij verzorgt lessen over natuur, duurzaamheid en landschap in de omgeving. Het doel is om kinderen via concrete leerervaringen te stimuleren om over hun eigen omgeving en over duurzaamheidsthema’s als biodiversiteit, klimaat, afval en energie na te denken. Achtergrond: • De vrijwilligers hebben allen affiniteit met kinderen • Vaak al jaren ervaring met […]
Er zit muziek in de natuur | JoReMi-Muziek! en NME de Naturij

JoReMi-Muziek!: Ik ben muziekdocent, kinderliedjesschrijver en improvisatiecoach. Ik neem mijn gitaar mee de klas in en dan gaan we op een muzikale reis. In mijn lessen gebruiken we veel instrumenten om liedjes te begeleiden of om onze zelfbedachte muziek te maken. Improviseren, zingen, spelen en bewegen gaan hand in hand. Zo vullen we onze rugzak […]
De allemaal-beestjes lessenserie | Imke’s kinderlab

Imke’s kinderlab brengt het laboratorium naar de basisschool. Leerlingen gaan als echte onderzoekers in labjas aan de slag. Dit gebeurt met lessenseries, welke oplopen in moeilijkheidsgraad en een doorlopende leerlijn bevatten. De leerlingen gaan met behulp van een werkblad zelf aan de slag. Achtergrond: • Bioprocestechnologie, Wageningen Universiteit • PhD in Moleculaire Genetica, Radboud UMC, […]
De mengen-scheiden lessenserie | Imke’s kinderlab

Imke’s kinderlab brengt het laboratorium naar de basisschool. Leerlingen gaan als echte onderzoekers in labjas aan de slag. Dit gebeurt met lessenseries, welke oplopen in moeilijkheidsgraad en een doorlopende leerlijn bevatten. De leerlingen gaan met behulp van een werkblad zelf aan de slag. Achtergrond: • Bioprocestechnologie, Wageningen Universiteit • PhD in Moleculaire Genetica, Radboud UMC, […]
De zuur-base lessenserie | Imke’s kinderlab

Imke’s kinderlab brengt het laboratorium naar de basisschool. Leerlingen gaan als echte onderzoekers in labjas aan de slag. Dit gebeurt met lessenseries, welke oplopen in moeilijkheidsgraad en een doorlopende leerlijn bevatten. De leerlingen gaan met behulp van een werkblad zelf aan de slag. Achtergrond: • Bioprocestechnologie, Wageningen Universiteit • PhD in Moleculaire Genetica, Radboud UMC, […]
Hjir kom ik wei thuis in de buurt | Hilda Klaassen en NME de Naturij

Hilda Klaassen: Ik vind het belangrijk dat je mag laten zien wat je bent en wat je kunt. Elkaar op een fantasievolle, creatieve manier leren kennen met als doel elkaar accepteren en respecteren. Hilda werkt als beeldend kunstenaar, maakt schilderijen, tekeningen en installaties en is organisator van allerhande educatieve kunstprojecten. NME de Naturij: NME de […]